09/12 jobbig träning

gick upp 8 å tog mig lite att äta som vanligt.. sedan var det dax för träning.. kände mig inte allt för pigg på de men har ju satt upp att jag ska träna fem gånger i veckan minst å då ska man ju göra det oxå..
och på tisdagar burkar jag bara ha ett 30 min pass fast det är ett väldigt hårt pass med hög puls istället.. fast idag blev lite annorlunda.. det är två olika puls steg som jag ska köra 15 min st den första är 137-156 å den andra är 157-180.. å efter 3 minuter så brukar jag ha kommit upp i 150 i puls iaf men inte idag.. kändes inte som jag hade någon kraft i bena alls å att det bara värkte å kände mig helt yr.. men det var ju bara att ta i ännu hårdare och efter 10 min eller något sådant var jag uppe i den puls som jag brukar vara efter 3 min i vanliga fall..
å när jag var uppe i runt 154 i puls så kände jag mig ungefär som jag känner mig när jag tränar å har feber, de vill säga väldigt nära på att svimma tänkte nästan ge upp då men bestämde mig för att köra vidare .. vanliga fall så brukar jag vara mellan puls stegen 5 min låg å 5 min hög, men nu hade jag redan kört 15 min låg när bestämde mig för att försöka komma upp i över 157 i puls vilket var jobbigt eftersom jag redan körde allt vad jag orkade för att hålla mig på 155.. så de var bara att ta i ännu mer än innan (är väldigt viljestark när det gäller träning å ger mig inte så lätt).
jag lyckades faktiskt att komma upp i 167 i puls efter ett tag å liga där i några min innan man blev helt spyfärdig å började få svårt att andas riktigt kändes ungefär som om man var på väg att kvävas och inte fick luft.. bestämde mig då för att gå ner lite i puls och vila lite tills jag kunde andas någorlunda kontrollerat igen för att sedan försöka gå upp i puls igen..
och så gjorde jag i 1 och en halv timme innan min pulsklocka sa att jag hade kört 15 min på den höga pulsen..
så ett 30 min pass blev istället 90 min och jag mådde riktigt dåligt efter de men jag fick gjort mitt pass iaf :P

efter det så tog jag lite fruktsallad och fixade in lite filmer som jag har bränt ut in i min filmsamling så jag kan se vilka jag har å efter det så var det dax att åka till jobbet där det inte hände något över de vanliga så de är inget att skriva om..

å nu är det dax att sova å hoppas att morgondagens träning inte blir lika jobbig.. natti natt å kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0