21/12 lördag å fredags blogg

får ta båda dagarna idag eftersom man kom hem lite sent igår..

fredagen började med att när man kom till jobbet så hittade man denna sak ståendes på bänken där jag brukar jobba

jag vann vist på ascoms lotteri som de har med alla anställda.. detta medförde att min gruppchef blev lite sur eftersom han inte har vunnit någon gång på de 7 åren han har jobbat där å jag vinner första gången man är riktigt anställd :p
så de var bara att ställa ut den i bilen och sedan börja jobba till 9, då ifmetall skulle bjuda de nyanställda på frukost och gå igenom lite saker som tog 2 timmar vilket var skönt.. sitta å slappa i 2 timmar å få betalt :)
efter de igen var det bara tillbaka att jobba ända tills 3 när man slutade..

direkt efter jobbet skulle jag åka upp till Lidköping och handla lite städsaker till huset och hämta Hanna. men eftersom jag fick korgen så ställde jag av den innan och alla de andra sakerna.. men precis när man skulle åka iväg till Lidköping så kom Martin förbi och skulle lämna lite papper till Håkan (han som jag hyr huset av, som är Martins bror) så då blev jag bjuden på lite lunch hos Martin innan jag åkte in till Lidköpng..

så när man väl kom in hade Hanna redan klippt sig å hon kunde också åka med å handla.. först åkte vi till cheapy där vi skulle ha lite lampkontakter och så hittade vi en lampa till hallen som vi köpte oxå..

efter det blev det åhlens där vi skulle ha ett diskställ och så blev det lite andra små saker som kom till när man gick runt där å kollade..

och sist kom vi till hjärtbergs där vi köpte lite rengöringsmedel och städartiklar så vi kunde städa ur badrummet.. är ju ingen som har varit där på över ett år så det var riktigt smutsigt.. blev lite kakor oxå eftersom jag hade lovat Ida å Martin på fika hemma hos mig..

när vi väl kom dit ut började jag nästan direkt med att försöka få rent i badrummet och efter en timme så var det nog ganska rent och jag satte dit mitt nyinköpta duschmunstycke som lyser och ändrar färg beroende på värmen på vattnet :P
 

medans jag städa där inne så diskade Hanna av lite saker å Martin lekte elektriker och fixade upp lite lampor å innan vi la ner för dagen så fikade vi lite..

här kommer lite bilder på hur det ser ut just nu.. lite stökigt kanske men den 26 ska det vara färdigt.. det mesta iaf så man kan bo där då..
    


lördag
idag har vi inte gjort så mycket mer än att åkt till evabäddar och köpt en resårbotten för 3200 så man har något att sova på och sedan åkte upp med den till fridhem som det heter dit jag ska flytta..
så här blev det med sängen:


när man kom hem igen så har det bara blivit att man har tagit det lungt.. resten av famijen har ju varit här idag och gjort julgodis å ätit julmat vilket man blev väldigt mätt på..
efter maten tog jag å Hanna ett bad i vårat badkar blev nog att vi var där inne å 1 till 2 timmar eller något sådant :P

å nu sitter man här på sängkanten med en sovande Hanna bakom ryggen :P så det är nog dax för mig att göra det samma.. natti natt på er kram

Kommentarer
Postat av: Martina

Varför hyr du ett stort hus för?:) Vart ligger huset?

2008-12-21 @ 10:29:35
URL: http://icakvinnans.blogg.se/
Postat av: matte

så stort är de inte :P bara 50kvadratmeter :P

ligger en bit utanför lidköping

2008-12-21 @ 11:44:21
URL: http://mittlivotankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0