01/01 riktigt länge sedan nu

blir nog ett långt inlägg nu men får la börja med den 24

då var man hos Hanna och firade jul med lite julmat och kalle så klart och senare på kvällen så kom paketen fram..
av Hanna fick man en god parfym och av Hannas familj ett par mysbyxor.. av mig fick Hanna sex and the city boxen och filmen.. sedan kom några av Hannas kusiner som stannade ett tag tills de var dax att sova..

den 25 åkte vi hem till mig för att fira med min familj och farmor och farfar.. där blev det ännu mer mat å några paket till.. fick en sån där dyr kudde som ska göra så man sover bättre och så fick jag glögg muggar.. sedan på kvällen så spelade vi lite buzz och planerade när vi skulle åka till Ikea den 26 blev bestämt att vi skulle åka vid 10 så det var bara att gå och lägga sig lite tidigt..

den 26 gick man upp 8 för att göra sig i ordning och vid 10 kom Ida å Martin som skulle gå med på Ikea och köra oss..
på Ikea var det faktiskt inte så mycket folk.. men det tog sin lilla tid att gå igenom där iaf och när man kom till kassan så hade man plockat på sig saker för lite över 5000kr.. å flörtade man lite  med hon som stod i kassan fick man den rabatten som de hade även att man inte hade med sig kupongen.. det var att för varje 500 fick man 50kr vilket gjorde att jag fick ett presentkort på 500 på Ikea så nu får man la åka dit snart igen.. när man kom hem till Fåglum så var det bara att packa ner det sista som skulle upp till fridhem eftersom man skulle flytta dit upp nu.. vid 10 tiden eller något var man där uppe och fått packat in alla lådor och fått det jätte stökigt.. men efter en dag på Ikea så orkade jag å Hanna inte plocka med något då så vi gick å la oss istället.. var en riktigt skön ny säng man har skaffat att sova i :)

den 27-28 så hände det la inte så mycket mer än att vi fixade lite i huset och försöket få i ordning allt med hjälp av Hanna Ida och Martin.. sedan var vi inne i Lidköping och handlade mat för 3000 och sedan lite annat för några mer tusen.. satan vad det är dyrt att flytta har ju snart inga pengar kvar :P

den 29-30 så var det dax att jobba lite som gick rätt så bra hände inte så mycket annorlunda på jobbet.. efter att jag hade slutat den 30 så åkte jag inte till Hanna för att träffa henne lite är ju lite enklare nu när man bor lite närmare.. och så sov jag där tills den 31 för att åka en vid 12 för att farsan skulle komma förbi med lite saker.. sedan var det dax att åka bort till Ida å Martin där jag skulle fira nyår.. när min andra syster oxå hade kommit dit så gick vi bort till en damm för att åka lite skridskor en stund innan vi gick tillbaka för att ta en liten lätt macka eftersom det var lite tidigt att börja med maten vid 4.. men vid 6 tiden så började vi att fixa en trerätters middag.. vid halv tio tiden var vi färdig med att ätit huvudrätten och då var alla för mätta för efterrätt så jag å Johanna åkte in till Lidköping för att hämta Hanna som hade firat lite med några tjejkompisar.. å när vi kom tillbaka vid halv elva så blev det efterrätt istället och efter det kom godis ett fram å lite mer dricka kom fram.. sedan gick klockan jätte fort fram till 12 slaget gick så snabbt att vi missade det faktiskt :P  sedan att vi å snapsade fram till något mellan 2 och 3 då vi gick å la oss..

sedan gick man upp 8 igen för att fixa frulle för att sedan kolla på en film bad boys 2.. precis när den  var slut så kom Hannas föräldrar och hämtade denne eftersom hon skulle åka till sin kusin i trålhättan.. något efter det så kom mina päron oxå upp å vi gick bort för att åka lite skridskor igen å efter det blev de mat hos Ida å Martin för att sedan åka bort till mig och ta fika och så resten av familjen får se hur man har fått till det här.. efter att de hade åkt så tog jag det lite lugnt och sedan tränade i en timme.. å nu har man duscha och sitter i soffan å kollar på tv och äntligen fått lite tid över att skriva blogg :P

nu har jag inte så mycket mer att skriva mer än att jag ska försöka bli bättre på att skriva här igen

men GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA :) KRAMAR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0