Hemma igen efter lite semester

Sitter i Fåglum å ska försöka blogga lite nu..

I torsdags så gick vi upp vid 7 tiden upp i Åre för att vi skulle städa stugan och vara färdiga innan 9 då liftarna öppnade.. så den blev en snabb frukost följt av en massa packande och städande.. men de gick riktigt fort iaf var färdiga nästan vid 9 tiden så tror vi han med 20 i tio bussen in till Åre by vi som skulle åka.. Martina var kvar eftersom hon skulle med bussen till östersund å fluffy hade ont i benet så han kunde inte åka, ha fick bli Martinas chaufför istället :P backarna var inte lite bra sista dagen eftersom de hade kommit  10-15cm nysnö och så blev de plusgrader vilket gjorde att de blev stora högar över allt å jätte seg snö att åka i så offpisten funkade inte alls :(

Men vi fick åkt lite innan backarna blev för dåliga.. tog ett sista åk upp till toppen för att fika lite och när vi satt där såg vi att kabinbanan var igång så vi sa att vi skulle åka ner och ta den upp en gång och sedan åka ner en sista gång.. men eftersom de var riktigt dimmigt uppe på toppen så såga man inget i backen var jätte jobbigt att åka.. man jag å Zandra åkte med Jonas å Markus upp i kabinbanan men tog den ner igen så vi slapp åka i dimman en gång till eftersom de bara var jobbigt å inte så skönt.. de roligaste var att vi kom ner samtidigt alla 4 även att två tog banan och två tog backen :P

Efter de gick vi till bilen och byte om till lite skönare kläder och skor för att gå och kolla lite i affärer och sedan äta en mega burgare på Broken 350g för 200kr :P den var riktigt stor..

stor burgare

Sedan väntade bara en jätte lång resa hem som jag skulle sova på eftersom jag har jobbat idag, men blev inte så mycket sömn kanske en timme max :P

Kom nästa lagom hem för att åka till jobbet kollade bara på ett avsnitt av våra värsta år hos Zandra och Jonas eftersom jag var där och lämnade dem..

Men när jag kom till jobbet vid 6 tiden så kom jag på att jag glömde mina mackor som jag hade fixat när vi åkte förbi mig vid 3 tiden så de står nog innan för dörren hemma..

De första timmarna på jobbet var lite jobbiga och vi hade en massa att göra eftersom de hade haft serverfel i gbg och alla våra program vi använder ligger där så hade de inte kunnat jobba något i onsdags. Så nu ska man jobba i morgon för att komma ikapp igen..

Men de är ju bra för mig eftersom de blev lite dyrt i Åre :P

Sedan idag så har jag inte gjort så mycket mer bara varit hos mina föräldrar och ska sova här för att ha lite närmare till jobbet i morgon och kan sova mer..

Men nu ska man la försöka sova lite natti natt kramar

Jo just de japp vi har haft de riktigt bra i Åre och haft de riktigt kul i backarna och på kvällara.. puss på dig med Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0